STEC CARBON
Konsultacje
Chcemy właściwie poznać wymagania oraz oczekiwania Klienta
Projektowanie
Od pomysłu do projektu 3D
Wykonanie form i modelu
Stawiamy na precyzję i uwzględniamy nawet najmniejsze szczegóły
Prototyp
Wykonanie pierwszego elementu do akceptacji Klienta
Wdrożenie produkcji seryjnej
Produkcję dopasowujemy do wymagań jakościowo-ilościowych Klienta
Obróbka
Cięcie, frezowanie, wykonywanie otworów w gotowym elemencie
Montaż
Kleje, skręcanie, nitowanie – po prostu kompleksowo
Prace wykończeniowe
Lakierowanie, znakowanie, polerowanie
Logistyka
Zabezpieczenie produktów, pakowanie oraz transport
STEC CARBON
O FIRMIE
STEC Motorsport, łącząc tradycję popartą na ogromnym doświadczeniu z nowoczesnością, dążąc do ciągłego doskonalenia swoich wyrobów i usług, chce osiągnąć samodzielność w tworzeniu podzespołów samochodowych najwyższej klasy.
STEC Motorsport podpierając się swoim doświadczeniem w budowie samochodów sportowych proponuje wykorzystać właściwości Carbonu i Kevlaru jako elementów nośnych konstrukcji pojazdów.
Każdy produkt zaprojektowany przez nas, następnie wyprodukowany jest przede wszystkim starannie przemyślany i co najważniejsze dopasowany do indywidualnych potrzeb nawet najbardziej wymagających Klientów.
Motoryzacja stale dąży do rozwoju w kierunku osiągów. Konstruktorom niezależnie czy to w motorsporcie, czy często też w samochodach cywilnych, zależy na poprawieniu wydajności, zwiększeniu mocy i oczywiście na zmniejszeniu masy.
W związku z tym Carbon i Kevlar doskonale odnalazł zastosowanie w motoryzacji.
STEC CARBON
Włókno węglowe
(ang. carbon fibre)
Zazwyczaj przyjmuje on postać wielowarstwowej tkaniny pokrytej żywicą, która cechuje się minimalną masą, a przy tym niezwykłą odpornością mechaniczną. Karbon posiada nawet czterokrotnie większą wytrzymałość na rozciąganie niż wysokogatunkowa stal, a jednocześnie jest niezwykle giętki, dzięki czemu znalazł zastosowanie między innymi w budowie samolotów, statków kosmicznych, a także samochodów sportowych.
W WRC spotkamy się z ultralekkimi płytami osłaniającymi podwozie, a w F1 spotkamy się z nim wszędzie.
Bardzo często wykorzystuje się go do produkcji spojlerów karbonowych, lotek z karbonu, felg karbonowych, czy zewnętrznych elementów karoserii lub szkieletu auta i kabiny pasażerskiej.
STEC CARBON
Kevlar
Kevlar, a właściwie włókna aramidowe to syntetyczny polimer, który został przypadkowo wynaleziony w latach 60. XX wieku w Stanach Zjednoczonych. Zespół badaczy poszukiwał wówczas lekkiego i wytrzymałego tworzywa, które mogłoby zastąpić gumę w oponach, co miało umożliwić zmniejszenie zużycia benzyny.
W efekcie udało się uzyskać bardzo wytrzymały polimer o wysokim stopniu uporządkowania cząsteczek, który jest ponad pięć razy lżejszy od stali i posiada bardzo wysoką wytrzymałość na rozciąganie wynoszącą aż 3620 MPa. Aby zerwać włókna aramidowe, trzeba użyć dwukrotnie większej siły niż w przypadku włókien węglowych i aż czterokrotnie większej niż w przypadku stali.
W motoryzacji jest używany na szeroką skalę w budowie nadwozi lekkich samochodów wyścigowych i do jazdy wyczynowej, ale nie tylko. Można go znaleźć również w popularnych modelach samochodów, gdzie służy do wzmacniania newralgicznych elementów, takich jak np. paski rozrządu czy węże chłodnicy. W sportach motorowych pełni on również ważną funkcję ochrony sprzęgła jako komponent specjalnych okładzin.
STEC CARBON
PRODUKCJA ELEMENTÓW Z WŁÓKNA WĘGLOWEGO
Do produkcji części z karbonu stosuje się formy odpowiadające kształtowi finalnego wyrobu. Mogą być one wypełniane na cztery różne sposoby.
➜ Pierwszy i najbardziej pracochłonny z nich polega na układaniu warstw tkaniny, które są następnie ręcznie przesycane żywicą.
➜ Druga metoda zakłada użycie tzw. preimpregnatów, czyli wstępnie nasyconych żywicą warstw.
➜ Trzecia technologia to Resin Transfer Molding, czyli ciśnieniowe wypełnianie żywicą formy z już ułożonymi warstwami tkaniny.
➜ Ostatnia i najszybsza metoda nazywana C-SMC (Carbon Fiber Reinforced Sheet Molding Compound) polega na wtryskiwaniu do formy żywicy zmieszanej z drobno pociętymi włóknami. Wadą zbrojenia kompozytowego wykonanego tą metodą jest jednak mniejsza wytrzymałość.
Ostatnim etapem produkcji w każdym z tych przypadków jest wygrzewanie elementów z włókna węglowego przez kilka godzin w temperaturze około 180°C. Po utwardzeniu żywicy mogą być one następnie poddane obróbce mechanicznej.
Zastosowanie włókien węglowych zamiast aluminium staje się konieczne w przypadku wdrażania rozwiązań nowoczesnych, budujących nową jakość, nowy wizerunek i nową, lepszą, odważniejszą, wytrzymalszą i lżejszą przyszłość.
Zastosowanie w polskim przemyśle i rzemiośle technologicznym kompozytów węglowych, zwłaszcza tam gdzie dają one wymierne korzyści, jest właściwie konieczne, aby zachować, a nawet zbudować przewagę konkurencyjną nad wiodącymi konstrukcjami zagranicznych koncernów.
STEC CARBON
NASZE ZAPLECZE
MASZYNA CNC 5
FREZARKA
SKANER 3D
PIEC
LAKIERNIA
STEC CARBON
LOKALIZACJA
- 16 Bison Mesa Avenue, North Las Vegas,nv, 89030 United States 8 am - 8 pm +1-202-555-0124
- 15 Marjorie Lane, Greenwood,ms, 38930 United States 8 am - 6 pm +1-202-555-0137
- 25 Poplar Drive, Cody,wy, 82414 United States 9 am - 5 pm +1-095-564-0987
- 3 Lakota Ct, Cody, WY 82414 United States 6 am - 6 pm +1-095-564-0987
- 113 6Qs Rd, Cody, WY 82414 United States 7 am - 5 pm +1-095-564-0987
- 1 Streamside Dr, Wapiti, WY 82450 United States 8 am - 6 pm +1-095-564-0987
- Byron, WY 82412 United States 8 am - 5 pm +1-095-564-0987
- Wyola, MT 59089 United States 9 am - 4 pm +1-095-564-0987
- Sheridan, WY 82801 United States 9 am - 5 pm +1-095-564-0987
- Decker, MT 59025 United States 9 am - 5 pm +1-095-564-0987